Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(56)
Forma i typ
Książki
(55)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje fachowe
(5)
Czasopisma
(1)
Dostępność
dostępne
(56)
wypożyczone
(2)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(3)
BD40 (Suwalska 11)
(2)
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(3)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(46)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Pufal-Struzik Irena
(4)
Zbróg Zuzanna
(4)
Borowska Alicja
(3)
Kozłowska Kinga (1941- )
(3)
Boksa Ewa
(2)
Guzy Anna
(2)
Karczewska Joanna
(2)
Kwaśniewska Małgorzata
(2)
Niesporek-Szamburska Bernadeta
(2)
Nowel Ewa
(2)
Parlak Mirosława
(2)
Pomirska Zofia
(2)
Banach Czesław (1931- )
(1)
Bugajska-Jaszczołt Beata
(1)
Czajkowska Monika
(1)
Dziamska Dorota
(1)
Frączek Adam (1935- )
(1)
Giermakowska Alicja
(1)
Goleman Katarzyna
(1)
Grelowska Wanda
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Grześ Bolesław (1932- )
(1)
Gudro-Puischel Maria (1946- )
(1)
Herda Katarzyna
(1)
Jakubowicz Stanisław
(1)
Jałowiecka Aneta
(1)
Kaleta Kinga
(1)
Kozak Wioletta
(1)
Kołodziej Anna
(1)
Krzyżyk Danuta
(1)
Kusza Agnieszka
(1)
Kwaśniewska Małgorzata. (pedagog)
(1)
Latoch-Zielińska Małgorzata
(1)
Lendzion Joanna
(1)
Lis Joanna Urszula
(1)
Makowska Katarzyna
(1)
Mazur Agnieszka
(1)
Michalak Dorota
(1)
Migała Paweł
(1)
Mróz Justyna
(1)
Nowaczyk-Docz Barbara
(1)
Pawłowska Regina (1935- )
(1)
Pierzchała Agnieszka
(1)
Plebański Stanisław
(1)
Rybicka Kornelia
(1)
Róg Anna (pedagogika)
(1)
Semadeni Zbigniew (1934- )
(1)
Smyk-Batorska Anna
(1)
Stańczak Irena
(1)
Szczurkowska Jolanta
(1)
Szopińska-Pawełko Hanna
(1)
Szplit Agnieszka
(1)
Treliński Gustaw (1939- )
(1)
Trojanowicz-Kasprzak Maria
(1)
Udzik Beata
(1)
Wieczorek Dorota
(1)
Wiśniewska Grażyna (nauczanie)
(1)
Wiśniewska Halina (1931- )
(1)
Woynarowska Barbara
(1)
Zięba-Kołodziej Beata
(1)
Zyzik Elżbieta
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(22)
2000 - 2009
(30)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(55)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(55)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Rodzice
(2)
Studenci
(2)
Dyrektorzy szkół
(1)
Klasa 3.
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Nauczyciele klas I-III
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Wykładowcy wyższych uczelni
(1)
Temat
Język polski
(8)
Dziecko
(6)
Agresywność
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
Pisanie
(5)
Nauczanie
(4)
Dziecko zdolne
(3)
Prawo oświatowe
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Czytanie
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Edukacja medialna
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Matematyka
(2)
Mowa
(2)
Nauczyciele
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Uczniowie
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Zespół ADHD
(2)
Agresywność u dzieci
(1)
Agresywność u nastolatków
(1)
Awans zawodowy
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Dyskalkulia
(1)
Dyskusja
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci
(1)
Dzieci nadpobudliwe
(1)
Dzieci z zaburzeniami koncentracji uwagi
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko trudne
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
Językoznawstwo
(1)
Karta Nauczyciela
(1)
Logopedia dla dzieci
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Myślenie twórcze (edukacja)
(1)
Nadzór pedagogiczny
(1)
Ocena pracowników
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Praca domowa ucznia
(1)
Praca umysłowa
(1)
Przyroda
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Recytacja
(1)
Rodzina niepełna
(1)
Rytmika (przedmiot szkolny)
(1)
Samotne matki
(1)
Samotni ojcowie
(1)
Testy
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wypracowania szkolne
(1)
Wzrok
(1)
Zapobieganie
(1)
Zespół zaburzeń uwagi
(1)
Zwalczanie
(1)
Ścieżki edukacyjne
(1)
Świetlice szkolne
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gatunek
Poradnik
(10)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Podręcznik
(2)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Encyklopedie
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Materiały pomocnicze dla gimnazjów
(1)
Materiały pomocnicze dla przedszkoli
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Podręczniki
(1)
Programy nauczania dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze imprez szkolnych
(1)
Sprawdziany i testy dla szkół podstawowych
(1)
Ustawa
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Psychologia
(1)
56 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Na okładce: Umiem to.
Jeśli znasz ucznia, który pisze niewyraźnie i nieczytelnie, ma problemy z planowaniem tekstu na stronie i wykonywaniem prostych czynności manualnych, a na dodatek otrzymuje w szkole słabe oceny za wytwory swojej pracy, sięgnij po tę książeczkę i włącz przygotowane w niej zadania w program jego codziennej aktywności. Zaprezentowane ćwiczenia tylko z pozoru wydają się proste, ponieważ dzieci wkładają wiele wysiłku w ich zrobienie. Wiele kart pracy zostało zaplanowanych tak, aby zaangażować w proces pisania wszystkie zmysły: kinestezję, wzrok, słuch, dotyk. Te ćwiczenia, nazwijmy je bazowe, to pierwszy krok do komponowania tekstu, redagowania notatki, pisania w odpowiednim tempie, "ubierania myśli w słowa" bez wysiłku. Ćwiczenia grafomotoryczne w niniejszej publikacji zostały z powodzeniem przetestowane u podopiecznych Ośrodka Rehabilitacji Dzieci w Centrum Medycznym "Zdrowie" w Kielcach oraz podczas konsultacji terapeutycznych w Zakładzie Komunikacji Językowej Instytutu Filologii Polskiej w Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach. Zrób kolejny krok, aby pomóc dziecku w automatyzacji procesu pisania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18917 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 103.
Alicja Borowska - nauczycielka z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi zarówno w wieku szkolnym, jak i przedszkolakami.Autorka, nauczyciel dyplomowany, pracując z dziećmi w okresie wczesnoszkolnym, zwróciła uwagę na problem diagnozowania i rozwijania zdolności uczniów., Swoje spostrzeżenia, refleksje i propozycje zajęć zawarła w niniejszej publikacji, której adresatem są nauczyciele i rodzice.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15420 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Dla Nauczycieli, Terapeutów i Rodziców.
Bibliogr. s. 54
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera załączniki.
Bibliogr. s. 54.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 78-79.
Przedstawiamy propozycję publikacji metodycznej, której celem jest przybliżenie nauczycielom, pracującym z najmłodszymi dziećmi, holistycznych metod pracy. Holizm rozumiany jako nauczanie całościowe dotyczy organizacji dzieciom takich zajęć, które umożliwią im zebranie doświadczeń w następujących obszarach rozwoju: fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym, z bezwzględnym zachowaniem odpowiednich proporcji.
I. Wstęp * II. Drama jako metoda dydaktyczna i wychowująca * 2.1. Istota dramy * 2.2. Funkcja dramy * III. Edukacja przez ruch * 3.1. Istota i funkcja systemu "edukacja przez ruch" * 3.2. System - "Edukacja przez ruch" - techniki, metody * IV. Propozycje konspektów zajęć * 4.1. Pierwsza podróż Omi * 4.2. Omi spotyka kota * 4.3. Mój dom * 4.4. Miasto * 4.5. Pamiętajmy o zmarłych * 4.6. Listopadowe płomyki * 4.7. "Jak niedźwiadek choinkę ustroił?" - o tradycji świąt Bożego Narodzenia * 4.8. Fabryka ozdób choinkowych * 4.9. O pracy aktora * 4.10. Spotkanie z klaunem
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16173 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11628 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł. i grzb. podtyt.: przewodnik dla nauczycieli i rodziców.
Bibliogr. przy rozdz.
Nikogo nie trzeba przekonywać, że rozpoczęcie nauki szkolnej to ogromne wydarzenie - zarówno dla dziecka jak i jego rodziców. Wszyscy przygotowują się przede wszystkim do zmian, które wniesie w codzienne życie: kompletowana jest wyprawka dla pierwszaka, prowadzone są wspólne rozmowy, tworzy się plany związane z nową rolą, którą podejmuje dziecko stając się uczniem. Pojawiają się jednak pewne oczekiwania. Rodzice spodziewają się że ich dziecko pozna litery, nauczy się czytać i pisać. To naturalne, że zastanawiają się również, czy ich dziecko sprosta wymaganiom szkolnym oraz jakim będzie uczniem. Oczywiście każdy rodzic pragnie, by jego dziecko odnosiło sukcesy, by otrzymywało same piątki, szóstki i pochwały ze strony nauczyciela dostarczając rodzicom powodów do dumy. Wydawać by się przecież mogło, że przynajmniej przez pierwsze lata nauka jest wyłącznie przyjemnością, materiał zaś łatwy i nie sprawi dziecku większych trudności. Przecież czytać i pisać może nauczyć się każdy. Niestety, życie przynosi niespodzianki. Pomimo wysokiej inteligencji, błyskotliwości, sprawnych narządów ruchy i zmysłów, braku zaniedbać środowiskowych - pojawiają się u niektórych dzieci trudności w opanowaniu tych, jak mogłoby się wydawać elementarnych i łatwych umiejętności. To zjawisko nazywa się dysleksją rozwojową.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16384 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1198 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8668 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Zbiór ten wzbogaca wiedzę na temat specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci i młodzieży, zaznajamia z wynikami badań diagnostycznych przeprowadzonych wśród uczniów, z opiniami nauczycieli o uczniach mających specjalne potrzeby edukacyjne, wreszcie z badaniami procesu dydaktycznego. Artykuły skłaniają do głębszej refleksji nad tym, jak pracować z dziećmi i młodzieżą o specjalnych potrzebach edukacyjnych, dostarczają przykładów metod i form tej pracy oraz wzorów postępowania dydaktycznego (zarówno w zespole klasowym, jak i indywidualnych).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17094 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. przy rozdz.
Prezentowany tom dotyczy żywej i coraz bardziej aktualnej problematyki związanej z potrzebami edukacyjnymi młodzieży podlegającej różnorakim wpływom przemian cywilizacyjnych i technologicznych. Mimo znaczącej liczby publikacji poruszających te kwestie wydaje się, że wciąż pozostało wiele do powiedzenia.
Uczeń niepełnosprawny, uczeń z deficytami - szanse i bariery * Uczeń słabosłyszący jako uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych we współczesnej szkole w Polsce * Niesłyszący i niedosłyszący uczeń gimnazjalista w grupie rówieśniczej. Odbiór społeczny osoby z defektem słuchu w środowisku szkolnym * Problemy w komunikacji dzieci z zespołem Aspergera * Pilotażowy program współpracy szkoły specjalnej ze studentami Katedry Pedagogiki Specjalnej Uniwersytetu Łódzkiego * Praca z uczniem z zespołem Aspergera * Praca z uczniem z FAS. Zarys problemu * Dostosowanie formy i warunków przeprowadzania egzaminów zewnętrznych do specjalnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych uczniów * Problemy i wyzwania w pracy z uczniem zdolnym * Uczeń zdolny - opinie nauczycieli * Niepowodzenia szkolne uczniów zdolnych w opinii nauczycieli * Specyfika pracy z uczniem na III etapie edukacyjnym (gimnazjum) * Indywidualizacja kształcenia uczniów zdolnych na poziomie ponadgimnazjalnym. Wybrane zagadnienia * Przykłady technik kształcenia na odległość w pracy z uczniem o szczególnych zdolnościach językowych * Trochę więcej o przyimku, czyli jak mówić o tradycji w języku ze zdolnymi gimnazjalistami * Rodzaje i formy pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych * Kreatywna edukacja uczniów z zaburzeniami, dysfunkcjami rozwojowymi oraz ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi w nauczaniu globalnym * Praca z uczniami mającymi trudności w nauce - opis działań pedagogicznych * Metody aktywizujące i ich wpływ na sukces edukacyjny dziecka w szkole specjalnej * Jak obłaskawić syndrom niecierpliwości naszych czasów? Działania nauczyciela * Zastosowanie stymulacji polisensorycznej w terapii dziecka niepełnosprawnego intelektualnie * Zastosowanie biblioterapii w pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych * Specyfika pracy z uczniem dyslektycznym na lekcji * VARIA * Negatyw, czyli poezja nastolatków * Innowacyjność uczenia się i nauczania języków obcych wśród osób niepełnosprawnych - szanse i bariery * Potrzeba teatru. Teatr szkolny a edukacja polonistyczna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18145 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2824, 2825 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82(091) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Adresatami publikacji są nauczyciele, pedagodzy szkolni i wychowawcy oraz studenci kierunków pedagogicznych i nauczycielskich, którzy znajdą tu rzetelną syntezę współczesnej wiedzy z zakresu psychologii klinicznej dziecka, psychologii jego rozwoju i wychowania oraz psychologii społecznej.Książkę polecamy również - jako ważną lekturę - rodzicom, gdyż pomoże im ona zrozumieć zachowania dziecka, a także dokonać krytycznego oglądu własnego postępowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16370 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 260-267.
Dla nauczycieli, rodziców, studentów pedagogiki.
1. Dziecko sześcioletnie w Polsce i na świecie * Cały świat jest twój * Edukacja dzieci sześcioletnich w wybranych krajach Europy * 2. Charakterystyka i diagnoza rozwoju dzieci sześcioletnich * Dojrzałość dzieci sześcioletnich w zakresie rozwoju fizycznego * Dojrzałość dzieci sześcioletnich w zakresie rozwoju poznawczego * Dojrzałość dzieci sześcioletnich w zakresie rozwoju społeczno-emocjonalnego * Diagnozowanie rozwoju dzieci sześcioletnich * 3. Formy aktywności dzieci sześcioletnich * Organizacja dnia aktywności dzieci sześcioletnich w szkole * Zabawa jako podstawowa forma aktywności dziecięcej * Zajęcia zintegrowane jako specyficzna forma aktywności dziecięcej * Udział dzieci sześcioletnich w uroczystościach i imprezach szkolnych * Praca jako forma aktywności społecznej dzieci * Specyfika sytuacji okolicznościowych w pracy z dziećmi * 4. Obszary aktywności dziecięcej * Aktywność społeczna dzieci * Aktywność językowa dzieci * Aktywność poznawcza dzieci * O rozwijaniu aktywności matematycznej sześciolatków * Aktywność artystyczna dzieci * Aktywność ruchowa dzieci * 5. Zaburzenia rozwojowe dzieci * Klasyfikacja zaburzeń rozwojowych dzieci * Charakterystyka typowych zaburzeń rozwojowych dzieci * Profilaktyka i terapia zaburzeń dziecięcych * 6. Nowatorskie tendencje w edukacji * Gotowość szkoły do pracy z dziećmi sześcioletnimi * Metody pracy z dziećmi sześcioletnimi ze szczególnym uwzględnieniem metod aktywizujących * Współpraca szkoły z rodzicami dzieci sześcioletnich oraz ze środowiskiem lokalnym * Rola nauczyciela w procesie nabywania znajomości języka obcego przez dzieci sześcioletnie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15733 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1606 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 72.
Dla logopedów, nauczycieli, rodziców i studentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8665 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2852, 56 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej